Denkt u aan een nieuwe vestiging voor uw bedrijf? Of plant u een uitbreiding? Dan wilt u natuurlijk dat alles ook daar feilloos en efficiënt verloopt. U kunt dan op Brixadvice rekenen om uw volledige goederenstroom in kaart te brengen tijdens een lay-outstudie. Onze logistic engineer stelt zich daarbij 2 vragen: hoe loopt die flow vandaag en hoe loopt ze ook straks op de meest efficiënte manier? We onderzoeken ook de haalbaarheid van automatiseringsprocessen (bijvoorbeeld op het gebied van de payback period), van eenvoudige systemen tot volautomatische oplossingen. Input die u makkelijk gebruikt in uw business case.
Wanneer we een duidelijk beeld hebben van de goederenstroom in uw bedrijf, passen we dat inzicht toe in uw nieuwe of aangepaste locatie om zo de meest efficiënte flow te krijgen. We analyseren daarbij bijvoorbeeld ook kritisch de processen voor picking en opslag en bestuderen uw IT-oplossingen.
Verder stellen we ook lastenboeken op en begeleiden u bij de keuze van de juiste partners en oplossingen. Partners die we trouwens vanuit een onafhankelijke positie kennen.
Omdat we geloven dat enkel het beste ontwerp een goede basis is voor een efficiënte productie of distributie, maken we het liefst een nieuwe lay-out nog voordat de eerste steen is gelegd of verlegd.
En zoekt u straks een partner die u helpt om alle advies juist toe te passen en in de praktijk te brengen? Dan neemt Brixadvice ook het projectmanagement op zich, met de opzet van een tijdelijk projectteam dat zowel de implementatie van de oplossingen als bijvoorbeeld de werfcoördinatie op zich neemt. Daarnaast zorgen we ook voor clash detection en 3D-scans voor én na de werken.